понедельник, 21 ноября 2016 г.

Будівельно-конструктивні ігри




1.«Дорогою до школи» (побудова вулиці міста).
Мета: спонукати дітей до творчого застосування раніше отриманих конструктивних вмінь, закріплювати вміння працювати в колективі, розвивати вміння розрізняти будинки за зовнішнім виглядом, вміння планувати свою роботу. Виховувати естетичний смак, спонукати дітей отримувати задоволення від конструювання. Розвивати і підтримувати інтерес дітей до навчання в школі, формувати позитивне ставлення.
Матеріал: зразки сконструйованих будинків, різні конструктори: дерев’яні, металеві, пластмасові, ляльки.
Хід гри.
Вихователь: Діти, сьогодні у нас незвичайне завдання. Зовсім скоро на вас чекатиме новий дім – школа. А давайте пригадаємо, що ми знаємо про школу і що ми бачили під час прогулянок. (Відповіді дітей)
А можливо хтось розповість, що ми бачили дорогою до школи, які нам зустрічалися будинки? (Відповіді дітей)
А тепер ми всі разом побудуємо цю вулицю, яка веде нас до школи, об’єднавшись у групи по три-чотири дитини.
Діти розглядають зразки збудованих напередодні заняття споруд. Після цього одній групі пропонується будувати школу, другій – дитячий садок, третій магазин і т.д.
Вихователь уточнює, які будівельні матеріали вони використовують, втілюючи свій задум, в якій послідовності виконуватимуть роботу. Стежить за тим, щоб діти правильно добирали матеріал, дружно, не заважаючи один одному, працювали, доводили розпочате до кінця.
У кінці гри всі разом розглядають споруди, виділяють оригінальні конструкції. Вихователь схвалює дружню працю дітей, у результаті якої було збудовано гарну вулицю.

2.«Транспорт для школярів»
Мета: Закріпити уявлення дітей про міський транспорт, різноманітність його видів, призначення, звертаючи увагу дітей на побудову кожного виду транспорту залежно від його призначення. Виховувати бажання спільно працювати, вдосконалювати свої конструкції, естетично їх вирізняти з-поміж інших.
Матеріал: картинки з зображенням міського транспорту, набори конструкторів.
Хід гри.
Вихователь звертає увагу дітей на картинки, розміщені на дошці.
Діти, що ви бачите на цих картинках?
Діти описують картинки, пригадують який транспорт вони зустрічали на вулицях свого міста, його види, призначення.
Вихователь звертає увагу дітей на шкільний автобус, його зовнішні ознаки, призначення. Діти пригадують якими ще видами транспорту можна дістатися школи. По можливості пригадують правила дорожнього руху.
Вихователь пропонує дітям ще раз поглянути на автобус, а потім виділити з яких деталей діти будуть будувати основні частини, тобто скласти орієнтовний план побудови.
Діти виконують побудову.
У кінці гри діти розглядають побудови, виділяють помилки та разом їх усувають. Виокремлюють кращі роботи.
3.«У школу через місток» (побудова моста)
Мета: Закріплювати в дітей навички конструювання, розвивати вміння будувати перекриття на високих планках, спонукати до прояву самостійності та ініціативності в здійсненні задуму, продовжувати розвивати вміння домовлятися з однолітками про спільну роботу.
Матеріал: набори конструкторів, картинки з зображенням містка, іграшки (машини, ляльки).
Хід гри.
Вихователь пропонує дітям розглянути зображення містка. Пропонує поміркувати, що може з’єднувати міст, хто може переміщуватись по містку. Просить дітей виділити основні частини містка, за допомогою чого він кріпиться.
Можливо хтось з вас знає що таке опори? (Відповіді дітей)
Запитує також для чого на містках встановлюють перила. Вихователь пропонує побудувати місток, через який іграшки будуть ходити до школи. На столах у дітей розміщені крім конструкторів і іграшки, які необхідні для того, щоб знати розміри містка.
Під час гри вихователь слідкує щоб діти дотримувались послідовності в побудові, а також нагадує про міцність містка, вибір матеріалів для конструювання.
У кінці гри діти діляться враженнями від гри, виділяють наскільки складно було виконувати завдання. Вихователь виділяє кращі роботи.
4.                «Будуємо школу»
Мета: Вчити дітей виконувати більш складніші конструкції, конструювати складні перекриття, прикрашати побудову, закріплювати вміння працювати в колективі, прислухатися до порад інших, розвивати естетичний смак, творчість, уяву.
Матеріал: набори конструкторів, ляльки, зображення школи.
Хід гри.
Вихователь: Діти, давайте пригадаємо куди ми нещодавно ходили на екскурсію? (Відповіді дітей) Що ви цікавого побачили в школі? Чим там займаються діти? Хто вчить дітей? А давайте пригадаємо як виглядає наша школа.
Вихователь пропонує розглянути зображення школи. Діти описують основні деталі будинку.
Діти діляться на пари. Вихователь пропонує комусь розповісти план дій при побудові конструкції, за допомогою яких деталей можна побудувати міцну основу.
Якщо виникають труднощі вихователь допомагає їх долати, робить підказки.
Наприкінці гри діти разом з вихователем прикрашають побудову, оцінюють кращу роботу.
5.                 «Чарівна школа Казки»
Мета: Закріплювати навички конструювання, розвивати естетичне сприймання, навички декоративного оформлення конструкцій, виховувати позитивне ставлення до красивого та вміння втілювати задумане.
Матеріал: набори конструкторів: дерев’яні, металеві, пластмасові.
Хід гри.
Вихователь: Діти давайте послухаємо одну цікаву і незвичайну історію. «У одній чарівній країні жила собі Казка. Росла вона, гуляла разом зі своїми теж незвичайними друзями по лісах, луках, полях, постійно бавилася. Аж одного разу до неї прилетіла Диво-пташка і розповіла, що далеко-далеко є країна, де живуть діти і вони ходять до школи, де вчаться, спілкуються і їм дуже там цікаво. Казка задумалась. Їй теж хотілося ходити до такої школи. Запросити туди своїх друзів. Але в її країні не було такої школи….»
Діти про кого йдеться в історії, яку я вам щойно розповіла? (Відповіді дітей). А давайте допоможемо Казці і збудуємо для неї школу. Кожен будує таку, яку уявляє.
Діти виконують побудову.
У кінці гри всі розглядають роботи, чи схожі вони на казкові, чи міцно побудовані.
6.  «Школа» (побудова за задумом дітей)
Мета: Закріплювати у дітей навички конструювання, розвивати творчу уяву, активність, ініціативність, самостійність. Виховувати естетичний смак, старанність.
Матеріал: набори конструкторів: дерев’яні, металеві, пластмасові.
Хід гри.
Вихователь пропонує дітям побудувати школу своєї мрії, в яку б вони з задоволенням ходили після садочка.
Вихователь нагадує про способи прикрашання побудови, нагадує про попереднє обдумування того, що діти хочуть побудувати.
В кінці гри діти оглядають роботи, розповідають як саме вони будували, чому в основі та чи інша фігура.
7. «Класна кімната» (побудова класної кімнати, столів і стільців для учнів та вчительки)
Мета: Розвивати вміння дошкільників конструювати, закріпити вміння конструювати окремі деталі обстановки класу (меблі для ляльок дошка та ін.), привчати естетично оформлювати побудову, правильно розміщувати меблі, виховувати вміння співпрацювати з товаришами, домовлятися про спільний план дій.
Матеріал: набори конструкторів, ляльки, розглядання ілюстрацій.
Хід гри.
Вихователь пропонує дітям розглянути ілюстрації на їхніх столах.
Діти, що ви бачите на зображеннях? Що це за кімната, де ви її зустрічали раніше? Хто навчається за цими столами?
Вихователь пропонує дітям побудувати схожу класну кімнату для своїх ляльок. Звертає увагу дітей на розміри класної кімнати, розміри меблів. Наголошує на тому, що діти можуть урізноманітнювати свою побудову, прикрашати.
Наприкінці гри всі разом розглядають кімнати, які побудували, звертають увагу на оформлення. Виділяють найкращу побудову.
8. «Шкільна бібліотека»
Мета: Зацікавити дітей «будівництвом» шкільної бібліотеки для ляльок – меблі, стелажі відповідно до розміру ляльок і книжок. Виховувати естетичний смак у доборі та використанні будівельного матеріалу.
Матеріал: набори конструкторів, ляльки.
Хід гри.
Вихователь пропонує підійти до книжкового куточка.
Діти, що зберігається на поличках? Які книги ви тут бачите?
Це наша маленька бібліотека. Пригадайте де ви зустрічали більше книг? (Відповіді дітей).
А давайте пригадаємо, що ми бачили в шкільній бібліотеці?
Молодці. А тепер пропоную вам пограти в гру, під час якої кожен спробує побудувати шкільну бібліотеку для своїх ляльок.
Вихователь пропонує дітям намітити приблизний план конструювання. Нагадує про обов’язкові деталі, які мають бути в побудові.
У кінці гри діти розглядають конструкції, обирають найкращу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий